وبلاگ آموزشی دبستان نمونه

محلی برای حل مسایل پیش روی معلمان

وبلاگ آموزشی دبستان نمونه

محلی برای حل مسایل پیش روی معلمان

وبلاگ آموزشی دبستان نمونه

"در دل من چیزی است ،
مثل یک بیشه ی نور ،
مثل خواب دم صبح
و چنان بی تابم ، که دلم می خواهد
بدوم تا ته دشت ، بروم تا سر کوه .
دورها آوایی است ، که مرا می خواند ."
سهراب سپهری
*****
سلام دوستان گلمون...
ما در سال تحصیلی جدید پا به پای شما هستیم...وبلاگمون قراره به صورت تخصصی به مطالب و موضوعات پایه تحصیلی اول و دوم ابتدایی بپردازه...
در کنارش مقالات و مطالب دیگه ای هم در وبلاگمون قرار میدیم که ان شاالله مورد رضایتتون واقع بشه.
ایمیل ما :
dabestanenemone@chmail.ir
منتظر نظرات زیباتون هستیم...

فعالیت های مناسب برای اول مهر ماه

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۷ ق.ظ

با سلام خدمت همکاران و اولیای گرامی...

ان شاالله از امروز که روز اول سال تحصیلی هست با نکات آموزشی و کاربرگ ها در خدمت شما خواهم بود.

یکی از قسمت هایی که همیشه مد نظر هست اینه که همکارا سوال می کنند برای روز اول و قبل از اینکه درس رو شروع کنیم چه فعالیت هایی رو انجام بدیم که هم کلاس با نشاط و شاداب باشه و هم نکاتی آموزشی به بچه ها آموزش بدیم تا در ادامه سال تحصیلی مشکلی نداشته باشند.

در ادامه نکاتی به این منظور تقدیمتان می گردد...

1. قطار آشنایی: دانش آموزان را به صف کرده و تمام مدرسه رو به اونها معرفی می کنیم برای هر قسمت نام ایستگاه می زاریم مثلا ایستگاه دفتر مدیر بعد معلم توضیحات رو میده این قطار میتونه در هفته ی اول تکرار بشه و هر دفعه چند مکان رو به بچه ها معرفی کنه.

2. میکروفون جادویی: با لوله ی دستمال کاغذی و سر مقوایی یا عروسکی به شکل یک حیوان یک میکروفون درست کنین اول خودتون رو با اون معرفی کنین بعد تک تک دانش آموزان این میکروفون واقعا جادو میکنه امتحان کنید.

3. ماسک حیوانات: چند ماسک حیوان تهیه کنید بچه ها معمولا در روزهای اول خجالتی هستند و ممکنه از معرفی خودشون خود داری کنن در این کار عجله نکنید ماسک رو روی صورت اوها قرار بدین و سوالاتتون رو بپرسین مثلا جوجه کوچولو چطوری؟ چند سالته؟ چرا اومدی مدرسه؟ و...

4. آشنایی با وسایل: بچه ها وسایل خود را روی میز گذاشته و دور آنها را می کشند. از آن ها نام وسایل طریقه ی استفاده و نگهداری را بپرسید بعد اونها رو رنگ آمیزی کنند.

5. آشنایی با رنگ ها: آشنایی با رنگ ها یکی از مفاهیم پایه برای ریاضی فارسی و هنر است هر دانش آموز یک رنگ رو انتخاب می کنه و اون رو از زبان مداد به دیگران معرفی میکنه مثلا من مداد زردم من خورشید رو رنگ می کنم و ....

6. مداد دست گرفتن: از دانش آموزان بخواهید یک رنگ رو انتخاب کنن من معمولا از بازی به رنگ به رنگه استفاده می کنم مثلا به رنگ برگ همه سبز رو بر می دارن بعد روی صفحه هر جور دوست دارن خط خطی می کنن با قطع موزیک رنگ دیگه ای بر میدارن در اینجا معلم می تونه متوجه اشکالات نحوه ی دست گرفتن مداد بشه در ضمن آخر کار یک تابلو درست میشه از رنگها این یادگاری زیبایی برای اولین کار اوناست!

7. بازی پرتاب کاغذ: مقداری روزنامه به کلاس بیارید بچه ها اونا رو مچاله کنند باز کنند باز مچاله کنند به هوا بندازن از این دست به اون دست بدن با دوستاشون عوض کنن و بعد در سطلی جدای از سطل زباله نشانه گیری کنند این فعالیت ها علاوه بر ایجاد شور و نشاط در کلاس باعث تقویت عضلات دست و دقت شده و میتونین به بچه ها یاد بدین کاغذ زباله نیست.

8. آموزش جهت ها: من برای این کار از دو شعر زیر استفاده می کنم:


قلب من میگه تاپ و تاپ و تپ و تپ

قلب من کجاست؟

پیش دست راست

پس اون دستی که 

اون طرف ماست

اسمش چی میشه؟

میشه دست راست


یا شعر :

ما دو دست داریم هر دو توانا 

یکی دست راست یکی دست چپ 

نگاه کنید این دستها را با توانایی میرود بالا 

ای کودک خوب دستاتتو ببین  حالا از بالا می آید پایین 

بالا  دیری دی دی

پایین دی ری دی دی

به چپ دی ری دی دی

به راست دی ری دی دی

هر دو تا دست من ببین تواناست 

دست راستم دست راستم کجایی 

من اینجام من اینجام 

دست چپم دست چپم کجایی

من اینجام  من اینجام

  • مجید مهدی خانی

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی